Notranji izzivi dela od doma zaposlenih v javnem sektorju

Prvi online pogovor z naslovom »Notranji izzivi dela od doma za zaposlene v javnem sektorju« je potekal v četrtek, 16. 4. 2020, od 16.00 – 17.00.

Izziv dela od doma zaradi epidemije korona virusa, s katerim se trenutno srečujemo številni, je večini od nas spremenil tudi način dela in sodelovanja s sodelavci, poslovnimi partnerji in strankami. Situacije, v katerih se nahajamo, so situacije, na katere se ne moremo povsem vnaprej pripraviti in so vsem nam izziv kako se na to prilagoditi, sprejeti ter kako vse to doživljati in sprejemati v sebi. Odzivi zaposlenih so različni. Številni vidijo takšne situacije kot priložnost in izziv za razvoj sebe, drugi takšne situacije doživljajo popolnoma drugače, in sicer v obliki tesnobe, notranje stiske, živčnosti, nezmožnosti dela na organiziran način itd.

 

Pogovor je vodil doc. dr. Jernej Buzeti, prodekan Fakultete za upravo, v njem pa so sodelovali izr. prof. dr. Eva Boštjančič,  z oddelka za psihologijo Filozofske fakultete UL, prof. dr. Janez Stare, dekan Fakultete za upravo in izr. prof. dr. Katarina Kompan Erzar, psihoterapevtka ŠRCD, s Teološke fakultete UL.

 

Uvodoma so bile najprej predstavljene prednosti in slabosti dela od doma, kako je bilo treba spremeniti oziroma prilagoditi delo, vsak od gostov je predstavil svoj pogled na situacijo (kako doživlja karanteno in delo od doma).

 

Pogovor je tekel predvsem o izzivih, pred katere nas je postavila epidemija koronavirusa. Eden izmed izzivov je zagotovo ohranjanje rutine iz časov pred pojavom virusa, saj je prav samoizolacija, ki je posledica COVID-19, temeljito spremenila delovni proces, postavila pod vprašaj naše navade, delovanje, korenito pa vpliva tudi na našo osebnost in odzivanje na trenutno dogajanje.

 

Sodelujoči so pri delu od doma izpostavili:

  • vzpostavitev ustreznega delovnega okolja in časovnice dela, tj. načrtovanje preživljanja časa (ločiti je treba delovni prostor od bivalnega prostora, saj se je              dom kar naenkrat spremenil v pisarno, telovadnico, šolo ...)
  • težave v privajanju na različno tehnologijo, ki je nismo vešči uporabljati
  • pomen medsebojnih odnosov (nekateri medsebojni odnosi so se celo izboljšali in so še bolj trdni)
  • pomankanje stikov z ostalimi ljudmi oz. sodelavci (človek je bitje, ki ni navajeno biti samo oz. ni ustvarjeno za samoto in za svoje normalno delovanje                          potrebuje družbo)
  • stiske, ki jih doživljajo družine v tem času, predvsem, kako se soočati s samoto ter kakšen vpliv ima to na posameznika
  • pri delu od doma smo veliko bolj učinkoviti (manj oz. nič časa ne porabimo za prihod na delo in nazaj), tudi odzivnost pri e-komuniciranju je večja
  • pomebno je, da v teh časih opravljamo delo oziroma nadaljujemo z življenjem kolikor je to mogoče v enakem tempu kot pred krizo
  • vlogo vodij pri motivaciji zaposlenih (odgovornost vodij je, da zaposlenim pomagajo z motivacijo)
  • vsak dan se je treba nekaj minut posvetiti samemu sebi
  • v vsaki stvari je treba najti nekaj pozitivnega
  • zjutraj je treba najprej odpreti okno, spustiti v prostor svež zrak, si prižgati najljubšo glasbo, spiti npr. kavo in šele potem začneti z vsemi obveznostmi itd.

Nazaj

Ne zamudite priložnosti

Prijavite se na naše e-novice in bodite pravočasno obveščeni o prihajajočih dogodkih in aktualnih novicah.

Prijavite se

Obvestilo o uporabi spletnih piškotkov

Za namen zagotavljanja boljše funkcionalnosti, uporabniške izkušnje, varnosti, nemotenega delovanja ter štetja uporabnikov na spletnem mestu uporabljamo spletne piškotke.

Nujni piškotki so potrebni za optimalno delovanje spletne strani, ostali piškotki pa se uporabljajo za prilagoditev vsebin in oglasov ter analizo obiskanosti spletne strani.

Za več informacij si preberite pojasnilo o spletnih piškotkih, kjer lahko vedno zavrnete posamezne spletne piškotke.